دفتر کار خود را به خانه ببرید!

دفتر کار خود را به خانه ببرید! چگونه در خانه شغل بهتری داشته باشیم؟تصمیم گیری برای کار در خانه به نظر تصمیمی آسان است.دیگر به رفت و آمد، لباس کار پوشیدن، خرید نهارهای گران نیازی نیست.اکنون میتوانید رئیس خود باشید، تصمیمتان را بگیرید و روی چیزی که واقعا میل دارید کار کنید.

طرح زیری، بنا نهادن و سازمان دهی دفتر کار خانگی

تصمیم گیری برای کار در خانه به نظر تصمیمی آسان است. دیگر به رفت و آمد، لباس کار پوشیدن، خرید نهارهای گران نیازی نیست. اکنون میتوانید رئیس خود باشید، تصمیمتان را بگیرید و روی چیزی که واقعا میل دارید کار کنید. اما در واقعیت کار در خانه چالشها و وضعیت های خاص خود را به همراه دارد و مناسب هر کسی نیست.

دفتر کار خود را به خانه ببرید!

هزینه های جایگزینی در ارتباط با برپا سازی یک شغل خانگی موفق، بدون حقوق ثابت وجود دارد.بسیاری از افراد شیوه کار در خانه را انزواجویانه میدانند، دلشان برای تماس های روزمره در دفتر کار، تنگ میشود.قبل از تصمیم گیری برای کار در خانه، اهمیت دارد که تعیین کنید که آیا این شیوه زندگی مناسب شما هست یا خیر.

دفتر کار خود را به خانه ببرید!

تعیین نیازها

البته، نه همه ی دفاتر کار خانگی شبیه هم هستند، نه باید شبیه هم باشند.انواع متفاوت شغلها نیازمند انواع متفاوتی از دفاتر کار هستند، چه در محوطه اداری قرار گرفته باشند چه در خانه.درباره نوع کاری که میخواهید انجام دهید بیاندیشید و سپس تصمیم بگیرید که به چه دفتر کار خانگی نیاز خواهید داشت.

انواع شغل های خانگی

شاغلین آزاد

اگر مهارتی دارید که قابل سرمایه گذاری است برای مثال نویسنده، هنرمند، یا مشاور تجاری هستید لازم است فضایی را ایجاد کنید که متناسب با نیازهایتان باشد.

دفتر کار نیمه وقت

برای آنهایی که بخشی از هفته را در محل و مابقی را در خانه کار میکنند، برپا سازی دفتر کار خانگی چالش های خاصی را به همراه دارد.به طور مثال ممکن است نخواهید یک اتاق کامل را به کارتان اختصاص دهید زیرا فقط قرار است یک یا دو روز در هفته در خانه کار کنید.بنابراین طراحی این نوع دفتر ممکن است کمی سخت تر باشد.

دفتر کار خود را به خانه ببرید!

دفتر کار اشتراکی

اگر هزینه اداره شغل شما به تنهایی زیاد است، دفتر کار اشتراکی را مد نظر قرار دهید.اگر اتاق بزرگی دارید، نیمی از فضا را به یک همکار یا شریک کاری که به دفتر کار خانگی نیاز دارد، اما برای ایجاد آن کمبود جا دارد اجاره دهید.

دفتر کار خود را به خانه ببرید!

با درآمدی که به وسیله اجاره این مکان به دست خواهید آورد، میتوانید برخی هزینه های مربوط به کارتان را پرداخت کنید. پس برای طراحی این نوع دفتر نیاز خواهید داشت تا به وضوح نواحی کاریتان را تقسیم کنید تا مزاحمت ها به حداقل برسد.

بعد از اینکه تصمیم گرفتید دفتر کار خانگیتان کجا باشد و قبل از خرید مبلمان و اثاثیه،ابتدا لازم است اتاق را آماده کنید.مراحل ذکر شده در این مقاله شما را در مسیر درستی قرار خواهد داد.

  • مکان مناسبی برای دفتر کارتان پیدا کنید

 بعد از بررسی تمام عوامل، تصمیم بگیرید دفتر کار خانگیتان کجا قرار بگیرد.

  • اقلام غیر کاری را بیرون ببرید

لوازم ورزشی، پوشاک و هر چیز شخصی دیگر را که در آن فضا قرار دارد به بخش های دیگر خانه ببرید .

  • چیدمان کاری را پیش بینی کنید

میز تحریر و میز کامپیوترتان باید کجا قرار بگیرند؟مطمئن شوید جای کافی برای مبلمان، تجهیزات و لوازم فعلی یا اقلامی که میدانید بعدا به دفتر کار خانگیتان خواهید افزود، در اختیار دارید.

  • ایستگاه های کاری دفتر کار خانگیتان را در ذهن تصور کنید

به طور ذهنی دفتر کار خانگیتان را به بخش های مختلف تقسیم کنید.به طور مثال یک ایستگاه ممکن است ایستگاه چاپ با پرینتر و کاغذ باشد.ناحیه دیگر میتواند ایستگاه گرافیک باشد با یک میز برای ترسیم و فایل های ذخیره سازی پروژه ها

  • دور انداختن، دسته بندی و انبار کردن

این فرصتی است برای مرتب سازی.چیزی را که نیاز ندارید دور بیاندازید یا از جعبه هایی برای نگهداری چیزهای دمه دستی استفاده کنید.

  • اقلام شبیه به هم را مرتب کنید

اگر اقلام مشابه را با هم ذخیره کنید پیدا کردن چیزی که به آن نیاز دارید آسان تر میشود.

  • از دفتر کارتان نگهداری کنید

وقتی دفتر کارتان برپا و مرتب شد، باید از فضایی که ایجاد کرده اید، مراقبت کنید.اگر روزانه فقط پانزده دقیقه وقت صرف کنید و فایل هایتان را سرجای خود قرار دهید، چهار برابر آن زمان ذخیره خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ پنج = 12