شش چیدمان اصلی برای دفتر کار

شش چیدمان اصلی برای دفتر کار

 شش چیدمان اصلی برای دفتر کار ، حتی در مورد شیک ترین مبلمان هم کاربردی بودن آن به نوع چیدمان بستگی دارد.قرار دادن یک میز کار در برابر یک دیوار، یک کمد خارج از دسترس، یک کتابخانه در انتهای دیگر دفتر موجب حرکت دائمی در بخش های مختلف دفتر کارتان خواهد شد.

با ایجاد یک مکان کاری متراکم و با این حال نه خیلی محدود، هر چیزی که نیاز دارید در دسترس خواهد بود و زمان زیادی تلف نخواهید کرد تا از مکانی به مکان دیگر بروید.

شش چیدمان اصلی برای دفتر کارتان وجود دارد.چیدمانی که انتخاب میکنید با توجه به اندازه دفتر کارتان، نوع مبلمانی که دارید متفاوت خواهد بود.

شش چیدمان اصلی برای دفتر کار

این چیدمان ها عبارت است از:

  1. چیدمان L
  2. چیدمان U
  3. چیدمان موازی
  4. چیدمان پیشخوان
  5. چیدمان کنجی
  6. چیدمان کنجی معکوس

چیدمان L  شکل

فضای کاری L مانند، مزیت مهم جابه جا کردن تجهیزات از روی میز کار به سطحی فرعی است.برای مثال روی یک میز کامپیوتر عمود به میز کارتان میتوانید کیبورد، مانیتور، پرینتر و فکس خود را قرار دهید و کیس کامپیوتر خود را در زیر آن بنشانید.

شش چیدمان اصلی برای دفتر کار

چیدمان U شکل

این چیدمان به شما اجازه میدهد هر چیزی را در دسترس و بر روی سه سطح قرار دهید.به طور مثال ممکن است یک میز کامپیوتر با همه تجهیزات الکترونیکی شما را در خود جای میدهد در سمت چپ میز کارتان قرار دهید.برای سمت راست ممکن است یک جا کتابی، میز، کمد داشته باشید.این چیدمان بسیار راحت است.تنها کاری که باید انجام دهید گرداندن صندلیتان در حین کار از یک طرف به طرف دیگر است.تنها نقطه ضعف این چیدمان آن است که فضای بیشتری نسبت به چیدمان L  مانند نیاز دارد.

مبلمان را تا جایی که میتوانید با هم جور کنید، خصوصا اگر با مشتری های خود در دفتر کارتان ملاقات خواهید کرد.سبک مبلمان لزوما نباید با هم جور باشد، فقط ترکیب رنگ(مقاله رنگ در معماری و چگونگی به کار بردن آن در فضا) و جنس آنها باید هماهنگ باشد.

شش چیدمان اصلی برای دفتر کار

چیدمان موازی

با این چیدمان، میز کار یا سطح اصلی کاریتان رو به اتاق است و سطح ثانویه پشت سر شما.گرچه دو سطح در کنار یکدیگر قرار ندارند اما به سادگی میتوانید به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.یک سطح میتواند میز کامپیوترتان باشد و دیگری برای تلفن،  فایل ها، لوازم مصرفی شماست که روزانه از آنها استفاده میکنید.

چیدمان روی پیشخوان

اگر پیشخوان هایی را در سرتاسر دیوار نصب کنید، یا قفسه های دیواری را با یک میز طویل ترکیب کنید، اثر نهایی یک سطح طویل کاری خواهد بود.وقتی چند کمد کشودار و کمدهای قفسه دار را اضافه میکنید، نه فقط فضایی برای کار کردن روی پیشخوان بلکه فضای ذخیره سازی کافی در زیر آن خواهید داشت.

شش چیدمان اصلی برای دفتر کار

چیدمان کنجی

با مبلمان مناسب میتوانید از گوشه فضا برای قرار دادن میز کارتان استفاده کنید.لازم به ذکر است که این چیدمان در هر دفتر کاری قابل استفاده نیست، خصوصا اگر کنجی به قدرکافی طولانی در هر طرف برای قرار دادن وسایل ندارید.یا ممکن است اتاقی داشته باشید که در آن یک دیوار به قدر کافی طولانی است، اما دیوار دیگر با پنجره های کوتاه یا دری به بیرون پوشیده شده است.چیدمان کنجی در این فضا قابل استفاده نیست.

چیدمان کنجی معکوس

در این نوع چیدمان میز روبه فضای اتاق قرار دارد و صندلی شما در کنج دیوار قرار میگیرد.اگر ملاقات هایی در دفتر کارتان دارید این چیدمان عالی است.میتوانید از مبلمان زیبا به همراه یک میز کوچک در جلوی میز کارتان استفاده کنید.

طراحی مناسب برای دفترکار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = چهارده