طراحی دفتر کار خانگی

طراحی دفتر کار خانگی، اولین گام برای ایجاد یک شغل خانگی موفق، یافتن بهترین مکان در خانه برای برپاسازی محل کار است.در اینجا خلاقیت کلید اصلی است.کافیست فضای هدر رفته و غیر قابل استفاده را مشخص کنید.

هر بخش از خانه را مورد بررسی قرار دهید.همه چیز را خوب ببینید نور طبیعی، پریزهای برق، سوکتهای تلفن، مجاورت با مکان های شلوغ منزل که ممکن است حواس شما را پرت کند.اگر نکات خوب بر نکات بد برتری دارند آن مکان را جدی بگیرید.

قبل از استفاده از فضای مد نظرتان چند نکته را مورد ارزیابی قرار دهید:

طراحی دفتر کار خانگی

آیا از کار در آن مکان احساس راحتی میکنید؟

یک درفتر کار خانگی زیبا که دور از فضای خانوادگی قرار دارد، مثلا در زیرزمین، ممکن است جذاب و عملی باشد.اما اگر شما از کار کردن در آنجا لذت نمیبرید، فضایی را هدر میدهید که میتواند برای منظور دیگری استفاده شود.

آیا فضای کافی برای کار موثر وجود دارد؟

دفتر کارتان باید به اندازه ای باشد که بتوانید لااقل یک میز کار و یک کمد را در آن جای دهید.لزومی ندارد خیلی بزرگ باشد، اما باید برای ملزومات ابتدایی جا داشته باشد.

طراحی دفتر کار خانگی

آیا در آن فضا قادر هستید تمرکز کنید؟

تعداد لوازمی که حواس شما را پرت میکند را به حداقل برسانید.خانواده ی شما، تلویزیون نزدیک دفتر کارتان، صدای بازی بچه ها به طور جدی مانع کار آمدی شما میشوند. مخصوصا  اگر میخواهید در طول روز تماس تلفنی داشته باشید این سرو صدا ها تصویری از یک حرفه ای را در ذهن تداعی نمیکند.

آیا مکان نور کافی دارد؟اگر نه، به راحتی میتوان برای آن چاره ای اندیشید؟

نورپردازی، بخش حیاتی برپاسازی هر دفتر کاری است.نورپردازی ضیف باعث خستگی، ناراحتی چشم و تندخویی میشود.دقت کنید که قادر باشید نورپردازی کافی را اضافه کنید خصوصا اگر این مکان فقط یک پنجره دارد.

آیا این مکان نیازهای برقی شما را برآورده میسازد؟

ضروری است که منبع تغذیه خوبی برای راه اندازی سیستم های برقیتان داشته باشید.

طراحی دفتر کار خانگی

آیا مکان میتواند مجهز به یک خط تلفن شود؟

یک شغل بدون خط تلفن ثابت مثل ماشین بدون بنزین است.بنابراین مطمئن شوید میتوانید یک خط تلفن ثابت برای فکس و اینترنت داشته باشید.

آیا میتوانید تغییرات دائمی به وضعیت این مکان بدهید؟

به طور مثال اگر یک خانه سه خوابه دارید و میخواهید یک دیوار را بردارید تا دو اتاق خواب درست کنید و اتاق بزرگتر را به عنوان دفتر کارتان استفاده کنید، به طور قابل ملاحظه ای بر قیمت فروش خانه تان تاثیر خواهد گذاشت.

و یک توصیه هوشمندانه به شما

هر مکانی را که قصد دارید به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنید، برای بلند مدت روی آن فکر کنید تا روی مکانی که هزینه کمتری دارد اما طی یک یا دو سال آینده دیگر مناسب نیازهایتان نخواهد بود.

آخرین مکان هایی که باید به آنها فکر کرد

مکان های دیگری نیز وجود دارد که باید فقط وقتی مابقی ناموفق بودند در نظر گرفته شوند مانند:

طراحی دفتر کار خانگی

اتاق خواب

وقتی دفتر کارتان در اتاق خوابتان باشد، واقعا با شغلتان میخوابید.اگر یک روز بد کاری داشته باشید آن روز با شما به تختخواب می آید.اگر اتاق خواب شما تنها انتخاب برای برپا سازی دفتر کارتان است و فضای نشستن شما محدود است به دنبال یک طراحی و چیدمان جمع و جور باشید.یک کمد لباس یا یک میزکار کوچک فضای کمی را اشغال خواهد کرد.در انتهای روز کاریتان، دفتر کار خود را کاملا ببندید و آن را تا صبح روز بعد نادیده بگیرید.

آشپزخانه

استفاده از آشپزخانه به عنوان دفتر کار خانگی در صورتی که تنها زندگی نمیکنید، میتواند مانند یک خیابان در مرکز شهر باشد.اجبار به جابه جا کردن مدام فایل ها و کاغذ ها برای صرف غذا، هدر دادن وقت و انرژی است.اگر مجبور به استفاده از بخشی از آشپزخانه هستید، حداکثر تلاشتان را به کار ببندید تا کابینت یا کنجی که فقط از سوی شما استفاده میشود را در نظر بگیرید.

کمدهای دیواری جادار

درون کمد قفسه نصب کنید تا یک کامپیوتر، پرینتر و هر یک از تجهیزات دیگری را که ممکن است برای دفتر کار خانگیتان نیاز داشته باشید، نگهدارد.

طراحی دفتر کار خانگی

حیاط خلوت یا تراس

یک دفتر کار خانگی در حیاط خلوت یا تراس فضای بیرونی را به داخل می آورد.این نوع دفتر کار برای یک هنرمند یا معمار که میخواهد  دنیای اداری را پشت سر بگذارد و با دنیای طبیعت در تماس باشد عالی است.توجه داشته باشید که سرمایش و گرمایش این فضاها امری بسیار مهم است که باید در ابتدا برای آن چاره ای اندیشیده شود.

به محض اینکه تصمیم گرفتیدکجا دفتر کار خانگیتان را قرار دهید، لازم است به این نکته فکر کنید که چگونه از فضایتان استفاده کنید.مسائل مهمتری از پارچه، رنگ و سبک برای تفکر وجود دارند: این فضا باید به طور مفید و موثری عمل کند.هر عنصر از کف تا سقف، دیوارها تا پنجره ها تاثیری بر محیط کاریتان خواهد داشت.مطمئن شوید و هر انتخابی را که در نظر دارید با یک طراح و متخصص در این زمینه مطرح کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = دو