گروه مهندسین هوشمند با سرمایه اصلی خود یعنی جمعی از معماران و متخصصین اجرایی برجسته و با ایده های نو فعالیت خود را آغاز کرد، هدف اصلی ما طراحی و اجرای پروژه های مشتریانمان به حرفه ای ترین روشهای ممکن و روز دنیا و لذا اقتصادی ترین حالت می باشد. گروه ما متشکل از چندین مجموعه طراحی و اجرایی، برای طراحی تخصصی فضاها و تیم های متعدد اجرایی برای پیاده سازی طرح ها است.

در بخش اجرا

گروه مهندسین هوشمند با چندین سال سابقه در زمینه اجرای  انواع ساختمانهای مسکونی، اداری، تجاری و غیره با استفاده از اکیپ های کارآزموده و حرفه ای آماده ارائه هرگونه خدمات اجرایی، پیمانکاری، مدیریت پیمان، مشارکت میباشد.

خدمات اجرای پروژه های ساختمانی

 اجرای ساختمان، یک از ارکان اصلی فعالیت های ساختمانی به شمار می آید. پس از طراحی دقیق نقشه ی ساختمان، نوبت به پیاده سازی ان می رسد. برای پیاده سازی نقشه، وجود یک تیم اجرایی ساختمان ضروری می باشد. تیمی که علاوه بر دانش و تخصص کافی، تجربه کاری مفیدی نیز داشته باشد. تا بتواند نقشه را به خوبی در عمل پیاده کند.

در واقع بحث اجرای ساختمان و طراحی، از هم جدا نیستند و تعامل این دو بخش، می تواند به خوبی کارفرما را به اهدافش نزدیک کند.

در ادامه مقاله، انواع خدمات اجرایی ساختمان را به شما معرفی میکنیم و هرکدام را برای شما توضیح میدهیم.

ما سعی داریم تا بتوانیم پاسخ جامعی، به سوالات شما در مورد این خدمات بدهیم. پس با ما همراه باشید.

نوسازی ساختمان و ویلاهای قدیمی

اجرای ساختمان، یک از ارکان اصلی فعالیت های ساختمانی به شمار می آید. پس از طراحی دقیق نقشه ی ساختمان، نوبت به پیاده سازی ان می رسد. برای پیاده سازی نقشه، وجود یک تیم اجرایی ساختمان ضروری می باشد. تیمی که علاوه بر دانش و تخصص کافی، تجربه کاری مفیدی نیز داشته باشد. تا بتواند نقشه را به خوبی در عمل پیاده کند.

در واقع بحث اجرای ساختمان و طراحی، از هم جدا نیستند و تعامل این دو بخش، می تواند به خوبی کارفرما را به اهدافش نزدیک کند.

در ادامه مقاله، انواع خدمات اجرایی ساختمان را به شما معرفی میکنیم و هرکدام را برای شما توضیح میدهیم.

مراحل مهم در نوسازی خانه های قدیمی:

در اینجا به بررسی مراحل مهم در نوسازی ساختمان های قدیمی می پردازیم.

  1. انتخاب شرکت مشاوره نوسازی ساختمان

بهتر است با یک شرکت ساختمانی مشاوره کرده و قرارداد پیمان کاری، تنطیم کنید. سپس بودجه موردنظر،مشکلات بنا و ایده های خود را مطرح کنید.

  1. نقشه کشی کامل ساختارهای موجود در ساختمان

  • ابتدا همه اجزا و لوازم ساختمانی به دقت بررسی می شوند. سپس با توجه به مواردی مانند: مشخصات کلی ساختمان، مقررات شهرداری، سن بنا، کاربری ساختمان و مصالح بنا، استاندارد قطعات، خدمات فنی و تاسیساتی بنا و خصوصیات ساختاری بنا، نقشه کلی کار آماده می شود.
  • در این نقشه شرایط ساختمان و جزئیات مربوط به هر بخش خاص مانند نمای ساختمان، سقف پلکان ها، زیر زمین، اتاق های خواب و پذیرایی و نشیمن و آشپزخانه شرح داده می شود و تمامی قسمت های معیوب و قابل بازسازی تعیین و مشخص می گردند.

 

  1. تخریب توسط تیم بازسازی بناهای قدیمی

 

تخریب یکی از پرخطرترین مراحل در امر نوسازی و بازسازی ساختمان است. پس از در نظر گرفتن تمام شرایط موجود و ساختار کلی ستون ها و دیوارهای اصلی تخریب صورت می گیرد. برای این مرحله از تیم های مجرب تخریب و وسایل و تجهیزات روز دنیا استفاده می شود، تا احتمال خطر ریزش آوار و خطراتی از این قبیل را به صفر برسد.

  1. ساخت و ساز با توجه به ایده های مالک

مهم ترین نکته در این مرحله، توجه به نیازها و خواسته های مشتری است. در مرحله ساخت باید این نکته را در نظر داشت که از نظر مالک، این تعمیرات ساختمانی نیازمند چه مواردی است و نقاط ضعف اصلی ساختمان که نیاز به تغییر یا مرمت دارند چیست.
در این مرحله، تاکید بر استفاده از دیوارهای پیش ساخته است. زیرا ساخت یک دیوار در خانه، علاوه بر نیاز داشتن به تجهیزات بیشتر و سلب آسایش اهالی، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه نخواهد بود. اما امروزه دیوارهای عایقی وجود دارد که عایق صوت، دما و رطوبت بوده و از لحاظ هزینه ای نیز در حد عالی محسوب می گردند.

  1. سقف و گچ بری ساختمان ها و بناهای قدیمی

استفاده از سقف های کاذب و یا گچ بری قسمت های مختلفی مانند ستون ها و کنج ها ولبه های خارجی دیوار کاملا به نظر و سلیقه مشتری بستگی دارد.
در صورت نیاز و خواست مشتری، این مرحله می تواند کمک شایانی به زیباتر کردن و تنوع بخشیدن به بنا شود. سقف های کاذب بسیاری از نظر طرح و اندازه در بازار موجود است، که با توجه به کیفیت آن ها می توان گفت بکار گرفتن این سقف ها از نظر اقتصادی، برای مشتری مقرون به صرفه خواهد بود.

  1. سیم کشی برق و نورپردازی ساختمان و بناهای قدیمی

نورپردازی درست و اصولی، سبب زیباتر شدن بنا می شود. استفاده از چراغ های هالوژن و نورپردازی با نورهای رنگی، جلوه شگفت آوری را به کار می بخشد و سبب نمایان شدن هر چه بهتر بنای بازسازی شده می شود. تعویض و یا تعمیر سیستم برق یا سیم کشی ساختمان از نکات مهمی است که در بازسازی مورد توجه قرار میگیرد.

  1. توجه به کف ساختمان قدیمی

بهترین روش برای انتخاب یک کف مناسب مشورت با مشتری است. در این مرحله به در نظر گرفتن بودجه و ایده های مشتری و توجه به شرایط ساختمان، می توان از سنگ، سرامیک، پارکت و … استفاده کرد.

  1. سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان و بناهای قدیمی

یکی از تغییرات اساسی و مورد نیاز در بازسازی بناهای قدیمی حذف سیستم های تهویه هوا قدیمی و استفاده از سیستم های بروزتری مانند سیستم گرمایش از کف است:

  • در صورت نیاز می توان از پکیج های دیواری استفاده کرد و براحتی مشکلات مربوط به موتورخانه را از میان برداشت.
  • همچنین با استفاده از سیستم های سرمایشی جدید می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد.
  1. پوشش مناسب برای دیوارهای ساختمان و بناهای قدیمی

گزینه های بسیاری به عنوان پوشش دیوار وجود دارند. سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری و … ، همه از جمله انتخاب هایی هستند که در این مرحله مطرح می گردند. با توجه به مواردی مانند شرایط محیط ( رطوبت هوا)، اصول معماری بکار رفته در بنا و بودجه ای که در اختیار دارید می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

10. طراحی دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از مراحل بازسازی، طراحی دکوراسیون داخلی است. با کمک گرفتن از نظرات و استفاده از پیشنهادات یک طراح داخلی می توانید بهترین چیدمان را از هر نظر داشته باشید.

 توجه به نکاتی مانند نور طبیعی و نورپردازی های انجام شده، مساحت داخلی، نوع معماری بکار گرفته شده، رنگ پوشش دیوارها و … در زیباتر نشان دادن محیط تاثیر بسزایی دارد.

بازسازی آپارتمان و ویلا

 

بازسازی اپارتمان، از جمله خدمات اجرایی است، که بسیاری از ما این روزها به آن نیاز داریم. امروزه فرهنگ نگهداری و تعمیر ساختمان در ایران بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است؛ و افزایش قیمت آپارتمان‌های نوساز نیز مزید بر علت شده است؛ تا بسیاری از افراد ترجیح دهند، ساختمان فعلی خود را بازسازی کند.

مراحل بازسازی آپارتمان

بازسازی آپارتمان، با توجه به نوع ساختمان ممکن است متفاوت باشد ولی در کل به صورت زیر انجام می‌شود.

  • مشاوره با شرکت‌های مهندسی اجرایی، جهت بازسازی آپارتمان

در ابتدای کار باید با یک شرکت فعال در زمینه بازسازی مشورت کنید. تا بهترین و مطمئن‌ترین روش برای بازسازی با کم‌ترین هزینه را به شما پیشنهاد دهند.

  • تخریب آپارتمان قدیمی

تخریب اپارتمان، باید با دقت تمام انجام شود. زیرا ممکن است تخریب غیراصولی، منجر به آسیب‌های جانی و مالی شود. تخریب آپارتمان می‌تواند جزئی یا کلی باشد. بدین صورت که عملیات بازسازی تنها روی بخشی از بنای ساختمان انجام می‌شود.

  • شروع ساخت و ساز بنای آپارتمان

پس از تخریب نیاز به مرحله ساخت و ساز بنای تخریب شده است. شرکت مذبور با روش اصولی، طرح جدید را پیاده‌سازی می‌کند. ساخت غیراصولی و عدم تطابق آن با نیازهای مشتری می‌تواند هزینه‌های مضاعفی را متوجه مشتری کند.

  • طراحی داخلی ساختمان

 

پس از تخریب آپارتمان، شما می توانید به سراغ بخش مهم طراحی داخلی ساختمان بروید. این بخش مهم ترین و اصلی ترین بخش می باشد. زیرا مستقیما با نظرات و سلیقه مشتری در ارتباط می باشد.

داخل ساختمان باید به گونه ای طراحی شود، که از تمام فضاها به بهترین نحو استفاده شود، حس ارامش، تناسب و زیبایی در داخل خانه پیدا باشد، سلایق کارفرما در نظر گرفته شود.

  • نازک‌کاری و زیباسازی

شامل اجرای سقف کاذب و کناف، گچ‌کاری دیوارها، نورپردازی در دیوارها و سقف، کف سازی سالن‌ها، رنگ آمیزی دیوارها و ستون‌ها یا تغییر پوشش دیوارها, قرنیز دیوارها, دکوراسیون داخلی و نمای کلی واحد است.

بازسازی ویلا

با افزایش جمعیت و مهاجرت افراد به کلان شهر ها، بسیاری از مردم هستند که از شهرنشینی بیزارند و به دنبال یک جای دنج و سرسبز برای تعطیلات و اخر هفته های خود می باشند. برای همین امروزه بازسازی باغ و ویلا مورد توجه خیلی از مردم قرار گرفته است.

نکات مهم در بازسازی ویلا

  • اولین موضوعی که برای بازسازی ویلا و باغ، باید به آن توجه داشت، مساحت زمین و بودجه مد نظرتان است.این دو نکته موجب میشوند تا بازسازی ویلای شما منطقی و قابل اجرا باشد.
  • دومین نکته ای که باید برای بازسازی ویلای قدیمی به آن توجه کرد انتخاب رنگ‌، طرح‌ و متریال مورد نظرتان با توجه به سلیقه، اقلیم و بودجه تان است.
  • نکته‌ای که باید برای انتخاب رنگ در طراحی فضاهای خود به آن توجه کنید این است که از رنگ های متنوع در طراحیتان استفاده نکنید، زیرا استفاده بیش از حد از رنگ‌ها می‌تواند باعث شلوغ شدن طراحی بازسازی ویلا میشود.
  • نکته بعدی که باید در بازسازی ویلا و بازسازی ساختمان باغتان به آن توجه کنید، نورپردازی آن است.

افراد زیادی هستند که به طراحی و نورپردازی نمای ساختمان و باغشان توجه نمی‌کنند، این یک اشتباه بزرگ است. زیرا نورپردازی صحیح و مناسب باغ ویلا می‌تواند به لوکس‌تر و گرم‌تر به نظر رسیدن طرح، کمک کند.

همچنین شما می‌توانید از نورپردازی برای مشخص کردن مسیرها و استخر باغ ویلایتان استفاده کنید.

  • نکته آخر در طراحی باغ ویلا که اهمیت زیادی بر کیفیت فضای باغ دارد، محوطه سازی می باشد.

ممکن است فکر کنید طراحی کناره‌های باغچه و مسیرها اهمیت چندانی ندارند. در این صورت به این نکته توجه نمایید، که بخش عمده محوطه باغ ویلا را مسیرها، گل‌ها، درختان و فضای سبز تشکیل می‌دهند، به همین دلیل توجه به آن‌ها کلیت طراحی باغ ویلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محوطه سازی و اجرای فضای سبز

محوطه سازی یا به بیانی دیگر طراحی فضای سبز، یکی از مدرن ترین خدماتی ست که درسالهای اخیر بسیار مورد توجه متخصصین امور عمرانی و ساختمانی و همچنین کاربران آنها قرار گرفته است.

محوطه سازی را به طور کلی می توان یکی از مهم ترین و اصولی ترین بخش های یک ساخت و ساز کاملا استاندارد دانست. زیرا اهمیت آن در حالت کلی از سلیقه و ذائقه شخصی و همچنین جنبه های زیبایی شناسی شخصی فراتر می رود و خواهید دید که در چهره شهری و شهرسازی نیز تاثیر قابل توجهی می گذارد.

درکش هم آسان است! می توانید بناهایی را تصور کنید که نمای خارجی و اصول محوطه سازی در آنها رعایت نشده! احتمالا می توانید حدس بزنید که تا چه اندازه چهره شهری را از زیبایی دور کرده و جلب توجه منفی خواهد نمود.

محوطه سازی شامل چه نوع ساخت و سازهایی در یک بنا می شود؟

اگر تصمیم به طراحی فضای بیرون ویلایتان گرفته اید و می خواهید اصول محوطه سازی را در آن رعایت کنید. خوب است بدانید چه گزینه هایی در اختیار دارید تا بتوانید تغییرات مثبتی در فضای بیرونی ساختمان تان ایجاد کنید.

 در گذشته تنها تنوع در نوع مصالح و چهره یک ساختمان جز گزینه های در دسترس برای محوطه سازی و جلوه دادن به محیط پیرامونی ساختمان بود. اکنون با تنوع گسترده ای از سازه های از پیش آماده یا طرح هایی مواجه هستیم که می تواند به راحتی و تنها با راهنمایی یک متخصص بنای شما را منحصر به فرد کند.

مراحل محوطه سازی واجرای فضای سبز

  •  طراحی طبق اصول و استانداردهای معماری و ساختمانی و همچنین زیبایی شناسی
  • انتخاب مسالح ساختمانی متنوع متناسب با موقعیت منطقه و بنا
  • ساخت و بارگزاری المان ها و سازه های مدرن در محیط پیرامون ساختمان
  • اضافه کردن آیتم های دکوراتیو محیطی نظیر آبنما، آلاچیق، چتر، استخر، برکه و غیره
  • گل کاری محیطی و ایجاد فضا با گیاهان
  • جدول بندی و فضا سازی
  • کف سازی
  • سربندی
  • نورپردازی های موضعی

مواردی که در بالا اشاره شد طبیعتا بنا بر سلیقه و میل شما، پتانسیل ساختمان تان و همچنین مشورت یک متخصص در بنای مورد نظرتان اعمال خواهند شد.

اجرای نما (نماسازی)

نمای ساختمان، اولین چیزیست که به چشمتان می خورد. به همین خاطر یک طراحی زیبا و اصولی، می تواند برگ برنده یک ساختمان محسوب شود. علاوه بر طراحی، اجرای طرح و نماسازی، عامل بسیار مهم دیگری می باشد.

هرچقدر هم که طراحی زیبا باشد،اگر در اجرای نما، ظرافت و زیبایی لازم به کار گرفته نشود، می تواند چهره زشتی از ساختمان برجای بگذارد.

مراحل اجرای نمای ساختمان

 به طور کلی مراحل اجرای نمای ساختمان عبارتند از:

  1. طراحی نما
  2. زیرسازی یا شاسی کشی
  3. اجرای نما

طراحی نمای ساختمان

اولین مرحله در اجرای نما، طراحی نما ساختمان توسط طراح می باشد. نما همچون لباس، معرف ویژگی های درونی ساختمان است. هر اندازه نما چشم نوازتر، کاربردی تر و زیباتر باشد، نظر اطرافیان را بیشتر به خود جلب کرده و ارزش ساختمان را افزایش می دهد.

زیرسازی یا شاسی کشی نمای ساختمان

دومین مرحله اجرای نما، زیرسازی یا شاسی کشی ساختمان می باشد. طبق نظر پیمانکاران نما، شاسی کشی به عنوان مهم ترین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان شناخته می شود.

اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان انتخاب مصالح مورد نیاز توسط پیمانکار نما است. زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. جنس و نوع پروفیل معمولاً بر اساس جنس نما و نوع طراحی انجام می شود.

چرا باید زیر سازی انجام شود؟

هدف این کار ایجاد بستر مناسب و سطوحی صاف برای اتصال مصالح نما است. هرگونه اشتباه در اجرای زیرسازی منجر به خرابی نما و رخداد دیگر مشکلات می شود.

اجرای نمای ساختمان

آخرین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان  که باز هم توسط مجری نما انجام می شود مربوط به اتصال مصالح مورد استفاده به بستر صاف حاصل از مرحله قبل است. نماها بر اساس مصالح مورد استفاده به انواع سنگی، چوبی، بتنی، سیمانی، کامپوزیتی و شیشه ای تقسیم می شوند. اتصال هر یک از این موارد به سطح شاسی کشی، یکسان نیست و با کمک پیچ و مهره، آداپتور (برای نمای شیشه ای) یا ملات انجام می شود.

نکته مهم در اجرای نمای ساختمان

نمای ساختمان به عنوان لباس سازه شناخته می‌شود. طبیعی است که زیبایی و کیفیت بالای آن نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده و ارزش ساختمان را نیز افزایش می‌دهد.

زیرسازی به عنوان مهم ترین مرحله نماسازی برای همه ساختمان ها یکسان نیست و بر اساس نوع مصالح نمای ساختمان تعیین می شود. هرگونه کم کاری یا اهمال در اجرای این مراحل به خصوص زیرسازی، منجر به خرابی و سقوط مصالح نما در شرایط بارندگی، زلزله یا طوفان می شود.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، پس از طراحی نقشه ساختمان، نوبت به اجرا و پیاده سازی نقشه می رسد. داشتن یک طرح و نقشه تمیز و استاندارد، تازمانی که نتوان انرا به خوبی اجرا کرد، بی فایده است.

به همین خاطر، هنگام انجام خدمات اجرایی، از متخصصین و مهندسان با تجربه در این امر استفاده کنید تا:

  • طرح مورد علاقه شما، به خوبی پیاده سازی و اجرا شود.
  • گاهی اوقات، در هنگام اجرای پروژه، مشکلاتی مانند، پوسیدگی لوله ها، اتصال سیم های برق و … بوجود می اید. این مشکلات را نمی توان هنگام طرح نقشه، در نظر گرفت. یک تیم اجرایی متخصص، در این اوقات، به خوبی می تواند مشکل شما را حل کند.
  • پس از بازسازی، ساختمان شما همچنان ایمن و مقاوم در برابر حوادث احتمالی باشد.

استفاده از یک تیم متخصص و باتجربه، هیچ گاه شما را از هزینه ای که بابت بازسازی پرداخت می کنید. پشیمان نخواهند کرد.

سوالات متداول انجام پروژه ساختمان

 

روند اجرای یک پروژه به چه صورت است؟

بعد از تایید طرح توسط کارفرما، مراحل عقد قرارداد بین گروه مهندسین هوشمند و مشتری انجام خواهد شد.

فاز اجرایی پروژه شامل چه مراحلی است؟

  1. آنالیز  پروژه و توجه به موقعیت زمین یا بنا، شرایط آب و هوایی، همجواری ها و…
  2. مرور مراحل ساخت و توضیح کامل به شما
  3. متره مصالح و برآورد هزینه قبل از اجرا
  4. کنترل پروژه یعنی انجام به موقع مراحل اجرا و ترتیب آن طبق برنامه
  5. دنبال کردن پروژه از سمت شرکت در حین اجرا
  6. اتمام پروژه و تحویل موقت سپس نهایی به شما

آیا ممکن است هزینه های لیست آیتم های اجرایی تغییر کنند؟

تمامی آیتم ها و برآورد هزینه ها با توجه به قرارداد امضا شده بین دو طرف است و هزینه های اضافی در حین اجرا افزوده نخواهد شد.

هزینه های اجرایی چگونه محاسبه میشود؟

هزینه اجرایی بعد از طراحی و انتخاب متریال مورد نظر به طور دقیق محاسبه خواهد شد.

چگونه میتوانیم برآورد تقریبی از هزینه بازسازی خانه و نوسازی ساختمان خود داشته باشیم؟

شما میتوانید از قسمت تماس با ما با کارشناسان ما مشاوره های لازم را قبل از شروع کار انجام دهید تا پروژه با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت اجرا شود.

آیا امکان بازدید از محل، توسط متخصصان قبل از آغاز کار وجود دارد؟

قبل از طراحی در صورتی که نقشه ها و عکس های لازم از سایت وجود داشته باشد نیاز به بازدید حضوری نخواهد بود. اما اگر عکس و نقشه ای موجود نباشد یک مرحله بازدید حضوری و برداشت (به صورت رایگان) لازم خواهد بود.

چگونه میتوان به حُسن انجام کار توسط تیم اجرایی اعتماد کنیم؟

اجرای پروژه دقیقا مطابق با طرح از پیش تعیین شده و تایید شده از سمت شما خواهد بود و در قرارداد نیز قید میشود که پروژه بی هیچ عیب و تغییری تحویل داده خواهد شد.

در چه مرحله ایی بهتر است از فضای مورد نظر بازدید شود؟

در هر مرحله از روند اجرای پروژه شما میتوانید از سایت بازدید به عمل آورید و تغییرات و پیشرفت پروژه را از نزدیک ملاحظه کنید.

معمولا زمان اجرای پروژه چقدر است؟

زمان اجرای هر پروژه با توجه به مساحت و مقدار تغییرات، متفاوت خواهد بود. اما برای آسودگی خاطر شما زمان تحویل موقت در قرارداد ذکر خواهد شد و جریمه دیرکرد طبق متن قرار داد پرداخت خواهد شد.

آیا برای حس زیبای تغییرات آماده اید؟

همین الان مشاوره رایگان خود را انجام دهید!