پارچه آنتی استاتیک

پارچه آنتی استاتیک بدون پرز در این مقاله قصد داریم کمی در مورد پارچه قابل اتوکلاو در فضاهای اتاق تمیز و آزمایشگاهی صحبت کنیم. در حال حاضر بسیاری از پارچه های موجود در بازار شاید از نظر ظاهری بسیار نزدیک به پارچه اتاق تمیز باشند اما از نظر کیفی و استاندارد پایین و غیر قابل استفاده در فضای کلینروم هستند.

مقدمه

هزینه های بالایی که در ساخت اتاق های تمیز صرف میشود، بدون توجه به کیفیت ملزومات مصرفی مورد استفاده در آن فضاها به خصوص پارچه آنتی استاتیک بدون پرز قطعا امری بی فایده خواهد بود. کیفیت ملزومات مصرفی کلین روم کمک موثری در کنترل آلودگی فضا دارد. پس باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ملزومات مورد استفاده در فضا دارای کیفیتی قابل توجه بوده تا خود منبع تولید آلودگی و ذرات معلق در فضا نباشند.

پارچه اتاق تمیز

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود انتخاب پارچه مناسب برای لباس های اتاق تمیز است. پارچه هایی که بعد از گذشت زمان خود منبع تولید پرز و پارتیکل در فضا نبوده و کیفیت و ماندگاری بالایی در برابر شستشو و اتوکلاو داشته باشند.

پارچه پلی استر یا پارچه قابل اتوکلاو

این پارچه به علت داشتن الیاف مصنوعی در خود هیچ گونه پرز و پارتیکلی در فضا پخش نمیکند و به علت وزن سبکی که دارد پرسنل به راحتی میتوانند به فعالیت بپردازند. همچنین این پارچه دارای میزان کربن متفاوت بوده و با توجه به میزان حساسیت در فضا میتوان از بالاترین یا کمترین میزان کربن استفاده کرد.

پارچه آنتی استاتیک بدون پرز

این مدل پارچه کانداکتیو از جنس پلی استر بوده و دارای الیاف کربن در خود میباشد که باعث ضدالکتریسیته بودن پارچه خواهد شد. این لباس ها در محیط های با رطوبت بالا نیز دارای عملکرد خوبی هستند. از این پارچه ها برای مصارف دیگری نیز استفاده میشود که میتوان به رومیزی، پیشبند، پرده، تراک، ساقبند و… اشاره کرد.

به طور کلی اگر بخواهیم ویژگی های  تولید شده توسط مهندسین هوشمند را بررسی کنیم میتوانیم موارد زیر را برشماریم:

  • قابلیت شستشو
  • قابلیت اتوکلاو
  • سبکی وزن پارچه و راحتی پرسنل
  • آنتی استاتیک بودن پارچه
  • مقاومت در برابر مواد ضد عفونی کننده
  • دارای الیاف کربن در لباس (چهارخانه – راه راه)
  • رنگ بندی متنوع پارچه

 

مهندسین هوشمند به منظور سهولت در امر سفارش و مشاوره رایگان در انتهای هر مقاله سوالات متداول برای هر محصول همچنین لینک مستقیم جهت مشاهده تصویر محصولات و دیتاشیت هر محصول و شماره های تماس کارشناسان ما را قرار داده است تا به راحتی بتوانید ثبت سفارش انجام دهید.

برای مشاهده محصول کلیک کنید

سوالات متداول

  • ضخامت این پارچه ها چقدر است؟

این پارچه ها دارای ضخامت های مختلفی هستند اما ضخامت آنها طوری است که برای لباس اتاق تمیز مناسب باشد.

  • قیمت پارچه آنتی استاتیک اتاق تمیز چقدر است؟

قیمت پارچه کلین روم با توجه به میزان کربن و رنگ آن متفاوت خواهد بود.

  • کربن استفاده شده در پارچه ها چه میزان است؟

کربن موجود در پارچه آنتی استاتیک اتاق تمیز از 2 تا 5 درصد متغیر خواهد بود.

  • رنگهایی که عموما استفاده میشود چه رنگهایی است؟

از رنگهای روشن برای لباس بیشتر استفاده میشود. رنگهایی مانند سفید، آبی، صورتی، لیمویی، طوسی و…

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = نُه