اتاق تعویض لباس در کلین روم چیست؟

اتاق تعویض لباس در کلین روم چیست؟

اتاق تعویض لباس در کلین روم چیست؟ در ابتدا توضیحی در مورد فضای اصلی اتاق تمیز و چگونگی ساخت اتاق کلین روم بدهیم.

تعریف اتاق تمیز: محیطی است که در هر متر مکعب از آن مقدار مشخص و کنترل شده ای ذره موجود میباشد که تعداد این ذرات نباید از حدی بالاتر رود، چرا که در آن صورت محیط از حالت استریل و کلینی خارج میشود.

ساخت اتاق کلین روم : کلین روم های متعددی در سراسر کشور وجود دارد که هر کدام دارای کلاس خاص و برای تولید و بسته بندی و نگهداری، ابزار، قطعات، دارو و… ساخته شده اند. اما تمامی این کلینرم ها دارای وجوه اشتراکی نیز هستند که لازم است در همه آنها رعایت شود.

یکی از مهمترین آنها استفاده از تجهیزات اتاق تمیز است که مطابق با اصول GMP طراحی و تولید شده اند. مهمترین آنها استفاده از لباس پلی استایرن است که در تمامی محیط های کلین روم از آن استفاده میشود.

برای مشاهده محصول کلیک کنید

لباس آنتی استاتیک اتاق تمیز کد 01

فضای تعویض لباس در اتاق تمیز چیست؟

همچنین برای تولید و منتاژ قطعات حساس لازم است که از دستکش کلین روم استفاده کرد تا هم پرسنل ایمن بمانند و هم قطعات و تجهیزات دچار آسیب نشوند.

برای مشاهده محصول کلیک کنید

دستکش اتاق تمیز کد 13

تمامی این موارد باید در اتاق تعویض لباس کلین روم صورت پذیرد و پرسنل بعد از عبور از ایشاور به فضای اصلی کلین روم وارد شوند. ( بهتر است از درب اینترلاک برای فضای ایرشاور استفاده شود)

لازم به ذکر است که اتاق تعویض لباس در کلین روم از جنس فضای تمیز ساخته شده و دقیقا نزدیک به فضای اصلی ساخته میشود. تا پرسنل بتوانند به سهولت و سرعت به فضای اصلی وارد شوند.

در این فضاها معمولا نیمکت ها و کمد هایی با رخت آویز برای قرار دادن لباس پلی استایرن بعد از استفاده وجود دارد. تا کارکنان بعد از پایان کار لباس های خود در آنجا قرار دهند جهت اتوکلاو و استریل شدن.

برای دریافت مشاوره های جامع تر و هزینه ساخت کلین روم با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین برای مشاهده سایر تجهیزات کلینروم به قسمت محصولات ما مراجعه بفرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = یازده