انتخاب متریال و مصالح مناسب برای دفتر کار

انتخاب متریال و مصالح مناسب برای دفتر کار

انتخاب متریال و مصالح مناسب برای دفتر کار | انتخاب متریال و مصالح مناسب برای دفتر کار چه تاثیری در پیشبرد روند طراحی مناسب دارد؟

اگر فضای کاملا جدیدی را بازسازی یا ایجاد کرده اید انتخاب های بسیاری برای طراحی وجود دارد، علاوه بر ظاهر و سبکی که میپسندید نیاز دارید به دقت در کیفیت نورپردازی و صدای اتاقی که در آن کار خواهید کرد که جزو نکات بسیار مهم در طراحی محسوب میشود و باید آن را مد نظر داشته باشید.

به یاد داشته باشید کف خالی اتاق زمانی که شما با تلفن صحبت میکنید میتواند پژواک ایجاد کند، افزودن چند قالیچه یا یک فرش میتواند این مساله را برطرف کند.این کار میتواند رنگ و عنصر طراحی دیگری را به دفتر کار خانگی تان خواهد افزود.

پنجره های قدیمی را با پنجره های دوجداره یا عایق تعویض کنید.این مساله میتواند از انتقال صدا، اتلاف انرژی جلوگیری کند.

نور نیز یکی از عنصرهای مهم در هر طراحی است.اگر یک فضای ملال آور و دلگیر دارید، کفپوش های براق و روشن میتواند هر چه بیشتر نور طبیعی را بازتاب کند .همچنین در انتخاب رنگ نیز دقت کافی را داشته باشید. به عنوان مثال یک ته رنگ سایه ی گرم کاکائویی ممکن است در زیر لامپ یک فروشگاه، شگفت انگیز به نظر برسد، اما در نور ملایم دفتر کار شما ممکن است شکلی کاملا متفاوت داشته باشد.

معرفی بهترین متریال برای دفتر کار

انتخاب متریال و مصالح مناسب برای دفتر کار برای کف، دیوار و پنجره ها بصورت مختصر در چند کلام برای شما شرح داده میشود.

انتخاب متریال و مصالح مناسب برای کف دفتر کار چیست؟

انتخاب کفپوش

1- فرش: مفروش ساختن سرتاسری انتخابی آسان با نگهداری خیلی کم است که حسی گرم و نرم در زیر پا ایجاد میکند. فرش کردن دفتر کار خانگی تان میتواند عایق صوتی بهتری را ایجاد کند با این حال نقاط ضعفی هم دارد که باید به آن توجه شود.

2- چوب: از جمله انتخاب های مناسب در انتخاب متریال و مصالح مناسب برای دفتر کار کفپوش های چوبی میباشد. این نوع کفپوش به سادگی قابل تمیز شدن است و حس گرم و صمیمی را به دفتر کارتان میدهد.

3- کاشی سرامیکی و سنگ: کاشی سرامیکی و سنگ انتخاب مناسبی برای دفتر کار خانگی نیست زیرا سرد و سخت هستند و به جای جذب صدا آن را منعکس میکند.

وقتی نوبت به کفپوش دفتر کارتان رسید ذهنتان را باز بگذارید. هر چیزی که دم دستتان است را امتحان کنید، مقایسه کنید و بسنجید؛ ممکن است  قصد خرید  فرش سرتاسری را داشته باشید اما زمانی که با یک طراح صحبت کردید نظرتان تغییر کند.

انتخاب متریال و مصالح مناسب برای دیوارهای اطراف

انتخاب های شما برای کارهایی که باید با دیوار دفتر کارتان انجام دهید شامل رنگ، کاغذ دیواری، روکش، کاشی، پوستر است. تصمیم شما بستگی به وضیعت فعلی دیوارهایتان و از همه مهمتر به عملکرد فضا دارد.

پوشش پنجره دفتر کار

چه شما یک پنجره در دفتر کارتان داشته باشید یا اتاقتان سرتاسر از کف تا سقف پوشیده از شیشه باشد، پوشش پنجره ای که انتخاب میکنید بسیار مهم است.پوشش خوب پنجره کنترل نور را راحتتر میکند و از ورود نور زننده جلوگیری میکند مقدار نور خورشید مورد نیاز را به داخل راه میدهد.آنها همچنین حریم خصوصی ایجاد میکنند و شما را از چشمان کنجکاو همسایه ها در حالی که کار میکنید، محفوظ میدارد.

پلان دفتر کار خانگیتان میتواند کاملا ساده یا پر از جزییات باشد.اما وقتی شروع به تغییرات و یا ساخت و سازهای جدید میکنید، کمک گرفتن از یک طراح فضا یا یک معمار میتواند ایده های خوبی در مورد پتانسیل فضای دفتر کار انتخابی تان بدهد.چه شما دفتر کارتان را روی کاغذ طراحی کنید چه با استفاده از نرم افزار های طراحی، تا زمانی که تصویر واضحی در ذهنتان از آنچه میخواهید نباشد، نمیتوانید آن را طراحی کنید.از اندازه گیری دیوارها، پنجره، در، کمد دیواری و فرورفتگی دیوار شروع کنید.اتاق را حداقل دوبار اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید چیزی را از قلم نیانداخته اید یا اشتباه اندازه گیری نکرده اید.یک طرح اولیه از آنچه را که میخواهید روی کاغذ ترسیم کنید. اگر انجام این قسمت از پروژه را به یک طراح یا معمار محول کنید راحت تر خواهید بود.

یکی دیگر از موارد انتخاب متریال و مصالح مناسب برای دفتر کار مبلمان است

گام بعدی اندازه گیری مبلمان است. تصمیم بگیرید در هر قسمت از فضا چه مبلمانی مناسب است تا گذاشته شود.شاید نیاز باشد تا مبلمان جدیدی را خریداری کنید تا فضای شما بهتر و کارآمد تر باشد.

حتی در مورد شیک ترین مبلمان هم کاربردی بودن آن به نوع چیدمان بستگی دارد. قرار دادن یک میز کار در برابر یک دیوار، یک کمد خارج از دسترس، یک کتابخانه در انتهای دیگر دفتر موجب حرکت دائمی در بخش های مختلف دفتر کارتان خواهد شد. با ایجاد یک مکان کاری متراکم و با این حال نه خیلی محدود، هر چیزی که نیاز دارید در دسترس خواهد بود و زمان زیادی تلف نخواهید کرد تا از مکانی به مکان دیگر بروید.

نتیجه

شما با ساده ترین کارها در طراحی میتوانید تاثیر بینظیر خود را در راحتی و زیبایی محیط کار خود اعمال کنید و این معجزه ی ساده ی یک طراح محسوب میشود، پس در طراحی جزء جزء اولیه محیط کار فکر کنید تا نتیجه ی بهتری برای پیشبرد کار داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + چهار =