بهترین فیلتر کلین روم

بهترین فیلتر اتاق تمیز

بهترین فیلتر اتاق تمیز ابتدا بهتر است بدانیم اتاق تمیز در تعریف مختصر و کلی به چه فضایی گفته میشود؟ اتاق تمیز فضایی است که مقدار آلاینده و پارتیکل در این فضا نسبت به محیط بیرون بسیار پایین تر و کنترل شده باشد. ( بسته به کلاس تمیزی در هر فضا متفاوت است، برای اطلاع از کلاس بندی های اتاق تمیز در استاندارد جهانی به مقاله همه چیز در مورد طراحی اتاق تمیز مراجعه فرمایید).

ایرشاور چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

ایروشاور به فضایی گفته میشود که کارکنان برای تمیز کردن سطح لباس خود و ورود به و خروج از آن استفاده میکنند. ایشاور اتاقکی دارای حفره هایی در قسمت سقف و بدنه خود میباشد که هوای موجود در اتاقک را با فشار زیاد به داخل خود میکشد. همینطور تشعشعات و پارتیکل های موجود را از روی لباس کلین روم برمیدارد. ( حداقل سرعت هوا در اتاقک باید 25 متر بر ثانیه باشد ). این هوا و پارتیکل و ذرات از طریق دهانه هایی که از جنس استیل ساخته شده اند و در انتهای هر کدام فیلتر هایی قرار دارد تا جذب آلودگی را انجام دهد؛ از فضا خارج میشوند.

ایروشاور

بهترین فیلتر اتاق تمیز

تصفیه هوا در اتاق تمیز به چه صورت انجام میشود؟

برای به حداقل رساندن آلاینده ها میباست از فیلتر اتاق تمیز برای فضا استفاده کنیم. برای این منظور استفاده از یک فیلتر کافی نیست و می بایست ابتدا هوای داخل محیط را از فیلترهای درشت تر و سپس از فیلترهای ریزتر استفاده کرد.

فیلتر های اتاق تمیز در چند مدل میباشند؟

  1. فیلتر هپا
  2. فیلتر اُلپا
  3. فیلتر باکس
  4. فیلتر گازی
  5. فیلتر شیمیایی
  6. فیلتر دارای کربن فعال

یکی از دلایلی که باید از تهویه مناسب در اتاق تمیز استفاده شود این است که در اتاق تمیز باید چند چیز کنترل شود.

دلایلی که میبایست از تهویه در کلینروم استفاده شود عبارت است از:

  • میزان آلودگی
  • دما
  • فشار

وجود تهویه مناسب و اصولی در فضای اتاق تمیز باعث میشود تا دما و میزان آلودگی محیطی و همچنین فشار هوای موجود در فضا ثابت باشد و بتوان آن را کنترل نمود. برای تهویه مناسب باید از دستگاههای هواساز استفاده نمود. این دستگاه وظیفه مکش هوای داخل اتاق کلین به داخل خود را برعهده دارد و پس از گذراندن از چند فیلتر وجذب آلودگی به کمک فیلتر اتاق تمیز میزان زیادی از آلودگی را در محیط کم خواهد کرد.

پس بدیهی است که این فیلتر ها عمر مفیدی خواهند داشت و لازم است بعد از مدتی تعویض شوند و محیط داخلی کانالهای رفت و برگشت هوا نیز باید قابل دسترسی برای شستشو و ضدعفونی کردن باشند. لازم به ذکر است که این فیلتر ها بر روی قاب یا فریم هایی نصب میشوند که دارای ویژگی هایی نیز هستند. این فریم ها قابلیت نصب چندین فیلتر را در خود دارد و مقاوم در برابر اسید های ضعیف نیز میباشند. این قاب ها از جنس فولاد زد زنگ و گالوانیزه هستند.

فیلتر هوای کلین روم

بهترین و رایج ترین فیلتر ها کدام ها هستند؟

فیلتر هپا و اولپا با گسکت ژل بهترین فیلتر اتاق تمیز

این فیلترها دارای عمر مفید طولانی تر بوده و همچنین در صنایع غذایی، آزمایشگاه ها، بیمارستان و اتاق عمل، صنایع میکروالکترونیک و… از آن استفاده میشود.

 

سخن آخر

به دلیل بالا بودن هزینه های تجهیزات اتاق تمیز لازم و ضروری است که از همان ابتدا تمهیداتی اندیشیده شود تا میزان عمر مفید فیلتر ها به حداکثر خود برسد. یکی از این تمهیدات استفاده از ملزومات اتاق تمیز با کیفیت است. لباس کلین روم که کارکنان از آن استفاده میکنند خود ممکن است منبع تولید پارتیکل و ذرات در محیط باشد. مهندسان هوشمند با استفاده از پارچه آنتی پارتیکل در لباس کلین روم توانسته اند میزان تولید ذرات از لباس را به صفر برسانند.

پارچه آنتی پارتیکل

این پارچه از جنس الیاف مصنوعی بوده به همین دلیل از خود پرز و پارتیکلی در فضا ساطع نمیکند. همچنین با دارا بودن کربن فعال، این لباس آنتی استاتیک نیز هستند.

برای مشاهده محصول کلیک کنید

لباس کلین روم

این لباس کلینروم در مدل ها و رنگها و سایزهای مختلفی تولید میشوند؛ که طراحان ما سعی در طراحی اصولی مطابق با ارگونومی بدن ایرانیان کرده اند. لباس کیلین روم در قسمت های مچ دارای کش بوده و پاپوش و سرپوش نیز از جنس پارچه آنتی پارتیکل در سِت لباس موجود میباشد.

برای مشاهده محصول کلیک کنید

لباس آنتی استاتیک اتاق تمیز کد 03

بهترین فیلتر اتاق تمیز

دستمال اتاق تمیز

یکی دیگر از موارد مهم در این فضا چگونگی پاک کردن و تمیزی سطوح و تجهیزات اتاق تمیز است. همانطور که میدانید استفاده از هر وسیله ای برای تمیزی در محیط کیلین روم امکان پذیر نیست به همین دلیل گروه مهندسین هوشمند دستمال هایی تولید کرده اند که آنتی پارتیکل هستند.

دستمال کیلین روم در ابعاد و اندازه های مختلف تولید میشوند و 4 لایه هستند. دو لایه داخلی 100% نخ جهت جذب بالا و لایه های خارجی از جنس پلی استر میباشند.

برای مشاهده محصول کلیک کنید

دستمال تنظیف 4 لایه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = ده