روش تمیز کردن درز سرامیک

روش تمیز کردن درز سرامیک

روش تمیز کردن درز سرامیک کاشی های سرامیکی یکی از محبوب ترین گزینه کف پوش هستند، این کاشی های سرامیکی مزایای زیادی دارند از جمله اینکه تمیز کردن آنها بسیار آسان است.

آنها برای هر محیطی مناسب هستند و برای آشپزخانه و حمام بهترین گزینه اند. اگر از ترفندی که ما ذکر کرده ایم استفاده کنید، قادر هستید تا کف پوش های خود را به راحتی و با صرفه جویی در بودجه خود، به زیبایی نگه دارید.

 کفپوش ها کاملا بخشی از دکور خانه هستند اگر بتوانید آنها را تمیز نگه دارید، بدون نیاز به تغییر و یا سرمایه گذاری زیادی، یک خانه بصری جذاب خواهید داشت. برای نگه داشتن کفپوش های براق، باید بدانید که چوب، گرانیت، کاشی های سرامیکی، و غیره چگونه تمیز می شوند. چگونه از کف پوش ها حفاظت کردن بستگی به جنس کفپوش دارد.

تمیز کردن درز سرامیک

در بین درزهای سرامیک‌ها دوغاب وجود دارد که با گذشت زمان رنگش تغییر می‌کند و نمای نازیبایی به آن می‌دهد. برای تمیز کردن این نواحی مقدار مساویِ جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و درزها را با این خمیر تمیز کنید. اجازه دهید خمیر برای چند ساعت (یا حتی برای تمام شب) روی درزها باقی بماند. با مسواک زدن یا یک قلم مویِ سفت با قدرت این درزها را تمیز کنید و با اسفنجی که در آب ولرم خیس کرده‌اید، خمیر را پاک کنید.

برای تمیزی بیشتر سرامیک می‌توانید مقداری سرکه را روی خمیر اسپری کنید.

تعداد دفعات تمیز کردن درزها به خودتان بستگی دارد. می‌توانید با فاصله‌های منظم این کار را انجام دهید یا فقط زمان‌هایی که دوغاب تغییر رنگ می‌دهد آن را تمیز کنید. هر چقدر بیشتر از یک محیط استفاده کنید، نیاز به تمیزی بیشتری دارد. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید یا اگر با کفش روی سرامیک راه می‌روید، باید درزها را در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری پاک کنید.

کمتر از مواد ساینده استفاده کنید

تمیز کردن سرامیک را با آب شروع کنید. قبل از اینکه تمام سرامیک و بخش‌هایی را که به ‌چشم می‌آيد با محلول‌های شوینده بشویید،  ابتدا بخش کوچکی از سرامیک را با محلول موردنظر تمیز کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که محلول شوینده سبب رنگ‌پریدگی یا آسیب‌های دیگر به سرامیک نمی‌شود. از مصرف محلول‌های خورنده یا کرم‌های حاوی مواد زبر مانند سیلیکات خودداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − یک =