الگوی ترکیب رنگی در طراحی داخلی

3 الگوی ترکیب رنگی در طراحی داخلی

3 الگوی ترکیب رنگی در طراحی داخلی ، برای هرچه بهتر طراحی کردن فضا بایستی هدف از ایجاد سطوح و طراحی معماری را درک کرده باشیم تا بتوانیم رنگ مناسب را در مکان مناسب به کار ببریم. به عنوان مثال اگر بخواهیم یک پایین افتادگی سقف کاذب را نشان دهیم، با ایجاد سایه روشن به خوبی قادرخواهیم بود آن را به رخ بکشیم. در معماری معاصر خطوط متقاطع، سطوح و احجام تجریدی تر هستند. مهم ترین نکته در مورد طراحی رنگ فضا این است ابتدا رنگ ها را به خوبی بشناسیم و بندانیم که رنگ چه ویژگی ها و مشخصات مشترکی با هم دارند. اگر با توجه به شباهت بین رنگ ها عمل کنیم، هماهنگی بین آنها را حفظ خواهیم کرد.و میتوانیم فضایی را طراحی کنیم که افراد در آن فضا احساس خوبی داشته باشند.

نکته قابل توجه اینکه اگر در یک دکوراسیون، سطوح و احجام مجزا دارید، سعی کنید هر حجم یا سطح بزرگی را با رنگ متفاوت و ضعیف از هم جدا کنید. بهتر است هر رنگی با رنگ مجاور خود متفاوت باشد اما نامتناسب و ناموزون نباشد.

الگوی درجات مختلف رنگی در طراحی دکوراسیون

تنها از یک رنگ با تنالیته مختلف (ترکیب با رنگ خاکستری) استفاده می شود و یا استفاده از تعداد بیشتری رنگ که همه آنها با یک تن همسان باشند.

3 الگوی ترکیب رنگی در طراحی

الگوی هماهنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ های مجاور روی چرخه رنگ که الگوی آرام بخش است و در مدت زمان طولانی باعث خستگی نمی شود.

کنتراست این الگو پایین بوده و در فضاهای غیر رسمی مانند اتاق خواب،  نشمین های خصوصی استفاده می شود.

 

3 الگوی ترکیب رنگی

الگوی مکمل در دکوراسیون داخلی

با انتخاب رنگ مکمل این الگو کنتراست بالایی خواهد داشت، که باعث سر زندگی و شادابی فضا می شود. کنتراست بالا در این الگو ممکن است برای تعدادی از افراد در طولانی مدت خسته کننده باشد. از این الگو بیشتر در فضاهای رسمی استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = هفت