0 تا 100 تجهیزات مخصوص کلین روم جهت اعتبار سنجی و ولیدیشن

0 تا 100 تجهیزات مخصوص کلین روم جهت اعتبار سنجی و ولیدیشن محصولات اتاق تمیز چیست؟

تجهیزات اتاق تمیز به طور معمول طوری طراحی شده اند تا از آلوده کردن محیط کلین روم جلوگیری کنند. برای اینکه یک اتاق تمیز بتواند در اعتبار سنجی رتبه مورد نظر را دریافت کند می بایست؛ به طور اصولی ساخته و ضد عفونی شود. تا استاندارد لازم برای اعتبار سنجی را داشته باشد.

هر ابزاری که در کلین روم استفاده می شود باید استاندارد خاصی را رعایت کند. تا بتوان آن را به عنوان تجهیزات کاربردی برای کلین روم نام برد. تمام مدیران مسئول در این محیط ها تلاش خود را می کنند؛ تا اطمینان پیدا کنند محصولی را که در این محیط تولید و عرضه می کنند. مطابق با مقررات سازمان بین المللی استاندارد باشد.مانند تمام مواد مورد استفاده در اتاق تمیز سایر تجهیزات اتاق تمیز نیز باید استاندارد دقیق را رعایت کند. تا طبقه بندی گرید خود را حفظ نماید.

ولیدیشن کلین روم

0 تا 100 تجهیزات مخصوص کلین روم جهت اعتبار سنجی و ولیدیشن

باید بالاترین درجه بهداشتی را با توجه به جدول رتبه بندی کلین روم داشته باشد. این استانداردها باید برای تمامی تجهیزات موجود در اتاق تمیز از یک قلم گرفته تا لباس کلین روم رعایت شود. مانند هر محیط کاری اتاق های تمیز نیز دارای ملزومات خاصی هستند که دارای استانداردهای خاصی برای ورود  به این محیط ها می باشند.

اتاق های تمیز به بالاترین درجه بهداشتی نیاز دارند. این استانداردهای بالا برای هر وسیله ای که وارد اتاق می شود، از یک صفحه کاغذ گرفته تا سیستم های گردش هوای بزرگ و روپوش دار اعمال می شود. مانند هر محیط کاری، اتاق های تمیز دارای مواد لازم برای کار هستند. منحصر به فرد ابزار کار اتاق تمیز، تمیزی فوق العاده آنهاست.

نکات قابل توجه برای تجهیزات مخصوص کلین روم جهت اعتبار سنجی و ولیدیشن

 

  • ملزومات کلین روم باید طراحی مهندسی شده ای داشته باشند تا از انتشار آلودگی و ایجاد اختلال در روند فعالیت جلوگیری کنند.
  • هر ابزار و موادی که در کلین روم استفاده می شود می بایست استاندارد لازم را دارا بوده تا بتوان از آن به عنوان تجهیزات اتاق تمیز نام برد.
  • مانند کلاس بندی همه کلین روم ها، ملزوماتی که در آن استفاده می شود نیز دارای سطحی خاص هستند که میتوان آنها را در دسته تجهیزات مخصوص کلین روم جای داد.
  • به منظور حفظ کلاس بندی مطابق باISO و سایر کلاس های جهانی باید پرسنلی که در این فضاها مشغول به کار هستند نیز دوره دیده باشند.  الزامات خاصی را برای ورود به محیط رعایت کنند و از البسه مناسب و استاندارد کلین روم استفاده نمایند.
  • برای رفع آلودگی در حین کار در پایان هر روز کاری و نیز پایان فرایند تولید می بایست از تمیزکننده های مطابق با اصول GMP که اختلالی در عملکرد کلی کار به وجود نمی آورند استفاده نمود.

validation clean room

در این سری مقالات سعی ما بر این است که بتوانیم تمامی تجهیزات مخصوص کلین روم جهت اعتبار سنجی و ولیدیشن را به شما معرفی کنیم.  برای مشاهده سایر مقالات مرتبط روی هر کدام از موارد زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط

فصل اول-0 تا 100 تجهیزات مخصوص کلین روم جهت اعتبار سنجی و ولیدیشن

فصل دوم – مهمترین بخش های اتاق تمیز -0 تا 100 قسمتهای مختلف هر کلین روم

فصل سوم- چگونگی اجرای کلین روم -0 تا 100 معرفی متریال ساخت اتاق تمیز

فصل چهارم – 0 تا 100 مبلمان اتاق تمیز – استاندارد میز و صندلی کلین روم

فصل پنجم- 6 تا از لوازم نظافت اتاق تمیز – محصولات تمیز کننده کلین رومی

فصل ششم-0 تا 100 روش های مناسب تمیز کردن اتاق تمیز

فصل هفتم- 0 تا 100 مواد شوینده اتاق تمیز- استریل کلین روم

فصل هشتم- پوشاک اتاق تمیز – 0 تا 100 معرفی البسه کلین روم

فصل نهم – پوشش سر کلین روم- معرفی بهترین پوشش کفش اتاق تمیز

فصل دهم – 7 تا از مهمترین البسه برای کارکنان CLEAN ROOM

2 دیدگاه

    • سلام ممنون از نگاه مهربانتون. اگر سوالی در مورد ولیدیشن برای تجهیزات مخصوص کلین روم جهت اعتبار سنجی و ولیدیشن داشتید با شماره مشاوران ما یا وب میل درج شده در سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ شش = 11